Μας γράφει ένας βέλγος σπουδαστής ελληνικής γλώσσας στο mail !!!!
Γεια
σας
Είμαι Γκυ,
ένας μαθητής ελληνικών (Γ΄ τάξη) απ΄ενός σχολείου για ενήλικους στο
Χάσελτ (Βέλγιο).
Για το θέμα
της ‘δυνητικής’ στα μαθήματά μας βρήκα τυχαία στο Ίντερνετ τα κείμενα της
Ειρήνης και της Πηνελόπης (Ε΄ τάξη) και τα χρησιμοποίησα στην έκθεση των
μαθημάτων που πάντα έκανα για τους συμμαθητών μου.
Συγκινητικές
βρήκα τις λέξεις τους για το μέλλον της Ελλάδας.
Ελπίζω ότι η
Ελλάδα θα είναι γρήγορα καλύτερα και σας στέλνω τους πιο θερμότερούς μου
χαιρετισμούς από το Βέλγιο.
(Ας
ελπίσουμε, χωρίς πάρα πολλά λάθη!)
Γκυ
Το κείμενο που δημιούργησε !!!
Cursus Grieks
Jaar 3
Week 28 / 16.05.13
1. Aanknoping met vorige lessen, vragen, problemen:
→ bij week 26 onder 1. (oefening kopie 1
Joke):
παίρνω [πήρα – θα πάρω] φωτογραφίες foto’s maken, nemen, trekken
βγάζω [έβγαλα –
θα βγάλω] φωτογραφίες foto’s
maken, nemen, trekken
2. Herhaling: Voorwaardelijke (η υποθετική)
/ Veronderstellende
(η δυνητική) zin [zie week 27 onder
6.]
2.1. Grammatica:
→
voorwaardelijk: Αν + μέλλοντας , θα + μέλλοντας
Αν περάσω στις εξετάσεις, θα
κεράσω τους συμμαθητές.
→
veronderstellend: → Αν +
παρατατικός , θα + παρατατικός
Αν ήμουνα γάτα, θα έτρωγα ποντίκια.
→ θα + παρατατικός (= η δυνητική) kan ook zonder ‘αν’-bijzin
[Hieronder met wat eigen inbreng erbij !!!]
π.χ. θα σου έλεγα τόσα πολλά (ik zou je zoveel zeggen)
θα σ΄έβλεπα (ik zou je zien)
θα ήθελα να ήσουν εδώ (ik zou willen dat je hier was)
θα πήγαινα ξανά (ik zou opnieuw gaan)